Anasayfa / Haber & Güncel / İç Güvenlik Paketi 8: Kabul Edilen Maddeler

İç Güvenlik Paketi 8: Kabul Edilen Maddeler

İç Güvenlik Paketi görüşmeleri TBMM Genel Kurulu’nda sürüyor. Dün gece 01:17’ye kadar süren oturumda 6 madde daha kabul edildi. Dünkü görüşmelere, Cumhurbaşkanı’nın yasama üzerinde vesayet kurduğu iddiaları üzerine çıkan tartışmalar damgasını vurdu. İşte İç Güvenlik Paketi‘nde dün gece kabul edilen maddeler:

Jandarma Teşkilat, Görev ve Yetkileri Kanunu’nda Yapılan Değişiklikler

Madde 57: 2803 sayılı Kanunun ek 3. maddesi aşağıdaki şekilde değiştirildi:

“EK MADDE 3- İl ve ilçe jandarma komutanları ile karakol komutanlarının izinleri, ilgili komutanlıkların planlaması da dikkate alınarak mahalli mülki idare amirlerinin onayı ile verilir.”

Madde 58: 2803 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklendi:

“EK MADDE 6- İçişleri Bakanı, bu Kanundaki yetkilerinden bir kısmını gerektiğinde sınırlarını yazılı olarak açıkça belirlemek şartıyla ilgisine göre Jandarma Genel Komutanına veya valilere devredebilir.”

Sahil Güvenlik Komutanlığı Kanunu’nda Yapılan Değişiklikler

Madde 59: 2692 sayılı Sahil Güvenlik Komutanlığı Kanununun 8. maddesinin 3.fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirildi:

“Amiraller haricinde, Sahil Güvenlik Komutanlığı Kurmay Başkanı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı karargâhında görevli başkanlar ile bölge komutanlarının atanmaları İçişleri Bakanınca yapılır. Gerektiğinde Sahil Güvenlik Komutanı da bu konuda teklifte bulunabilir. Diğer subayların ve astsubayların, Devlet memurlarının, uzman erbaşların ve sözleşmeli erbaş ve erlerin atanmaları ile erbaş ve erlerin dağıtımları, Sahil Güvenlik Komutanınca yapılır. Geçici 6 ncı madde hükümleri saklıdır.”

Madde 60: 2692 sayılı Kanunun 9. maddesi aşağıdaki şekilde değiştirildi:

MADDE 9- Sahil Güvenlik Komutanlığında görevli sahil güvenlik mensubu subay, astsubay, sivil personel, uzman erbaş, sözleşmeli erbaş ve er, erbaş ve erlerin hizmet gerekleri veya sağlık yahut diğer nedenlerle görev ve hizmet yerlerinin değiştirilmesi ile geçici görevlendirmeleri 8 inci maddedeki usul ve esaslara göre yapılır.”

Madde 61: 2692 sayılı Kanunun 18. maddesine aşağıdaki fıkra eklendi:

“Sahil güvenlik bölge komutanları hakkında mülki görevleri açısından konuşlu bulundukları yerin valisi tarafından her yıl sonunda, askerî görevleri haricindeki diğer görevleri ile ilgili olarak değerlendirme raporu düzenlenir. Değerlendirme raporları personelin terfi, ödüllendirme, atama ve yer değiştirmesinde dikkate alınır. Değerlendirme raporlarının içeriği ve düzenlenme esasları, Millî Savunma Bakanlığının görüşü alınarak İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.”

Madde 62: 2692 sayılı Kanuna 21. maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklendi:

“Görevden uzaklaştırma
MADDE 21/A- Askerî nitelikte olmayan görevleri sebebiyle işledikleri iddia edilen bir suçtan dolayı görevi başında kalmasında sakınca görülen Sahil Güvenlik Komutanlığı personeli, İçişleri Bakanı tarafından görevinden uzaklaştırılabilir. Gerektiğinde Sahil Güvenlik Komutanı da bu konuda teklifte bulunabilir. Görevden uzaklaştırılan personel hakkında en geç on gün içinde ön inceleme veya soruşturmaya başlanır. 25/10/1963 tarihli ve 353 sayılı Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanunu, 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanunu ve 31/1/2013 tarihli ve 6413 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Disiplin Kanununda yer alan geçici olarak işten el çektirme, açığa çıkarma, açığa alınma ve geçici süre ile görevden uzaklaştırmaya ilişkin hükümler saklıdır.

Sivil memurların görevden uzaklaştırılmaları 657 sayılı Kanun hükümlerine tabidir.”

Oturum, 12 Mart Çarşamba günü saat 14:00’te yeniden açılmak üzere saat 01:17’de kapandı.

İç Güvenlik Paketi 9: Tasarı Geri Çekildi

Türkiye Büyük Millet Meclisi Komisyonu’nda 12 Mart 2015 Perşembe günü yapılan İç Güvenlik Paketi görüşmelerinde …